۱۱۱
۰۰/۱
جمع
۱۱۱
۱
هیستوگرام فراوانی مؤلفه «کاهش مراجعه حضوری»
چنانکه در نمودار فوق نشان داده شده است؛ تمام پاسخها بزرگتر از عدد ۳ بوده است، با توجه به مندرجات جدول نتایج آزمون دوجمله ای، نسبت مشاهده شده برابر ۱ می باشد یعنی تمام پاسخ دهندگان ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی را بر کاهش مراجعه حضوری موثر دانسته اند، P – مقدار بدست آمده، بسیار کوچکتر از سطح خطای ۰۵/۰ = میباشد، بنابراین فرض ۰ H مبنی بر اینکه نسبت موفقیت در جامعه مساوی یا کوچکتر از عدد ۶/۰ میباشد؛ در سطح ۵ درصد رد میشود و نسبت نظرات جامعه بطور معناداری از عدد ۶/۰ بزرگتر است. یعنی فرضیه اول تحقیق مورد تأیید قرار گرفته و می توان گفت:
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع می گردد.
ب) بررسی فرضیه دوم تحقیق: چنین به نظر می رسد که ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث کاهش هزینه های مالی سازمان می گردد.
در آزمون مورد نظر فرضهای ۰H و ۱ H برای بررسی وضعیت نسبت نظرات جامعه با بهره گرفتن از نمونه گرفته شده؛ بصورت زیر بیان میشوند:
H0 : pکاهش هزینه های مالی سازمان ≥ ۰/۶
H1 : pکاهش هزینه های مالی سازمان < 0/6
نتایج آزمون دو جمله ای جهت تعیین وضعیت مؤلفه «کاهش هزینه های مالی سازمان»
گروه ها
فراوانی
نسبت مشاهده شده
P – مقدار
گروه اول (متوسط و کمتر)
۵
۰۵/۰
۰۰۰/۰
گروه دوم (بالاتر از متوسط)
۱۰۶
۹۵/۰
جمع
۱۱۱
۱
هیستوگرام فراوانی مؤلفه «کاهش هزینه های مالی سازمان»
چنانکه در نمودار فوق نشان داده شده است؛ اغلب پاسخها بزرگتر از عدد ۳ بوده است، با توجه به مندرجات جدول نتایج آزمون دوجمله ای، نسبت مشاهده شده برابر ۹۵/۰ می باشد یعنی ۱۰۶ نفر از پاسخ دهندگان ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی را بر کاهش هزینه های مالی سازمان موثر دانسته اند، P – مقدار بدست آمده، بسیار کوچکتر از سطح خطای ۰۵/۰ = میباشد، بنابراین فرض ۰ H مبنی بر اینکه نسبت موفقیت در جامعه مساوی یا کوچکتر از عدد ۶/۰ میباشد؛ در سطح ۵ درصد رد میشود و نسبت نظرات جامعه بطور معناداری از عدد ۶/۰ بزرگتر است. یعنی فرضیه دوم تحقیق مورد تأیید قرار گرفته و می توان گفت:
ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث کاهش هزینه های مالی سازمان ارباب رجوع می گردد.
ج) بررسی فرضیه سوم تحقیق: چنین به نظر می رسد که ارسال لیست حق بیمه بصورت اینترنتی باعث کاهش خطای کاربران سازمان ارباب رجوع می گردد.
در آزمون مورد نظر فرضهای ۰H و ۱ H برای بررسی وضعیت نسبت نظرات جامعه با بهره گرفتن از نمونه گرفته شده؛ بصورت زیر بیان میشوند:
H0 : pکاهش خطای کاربران سازمان ≥ ۰/۶
H1 : pکاهش خطای کاربران سازمان < 0/6
نتایج آزمون دو جمله ای جهت تعیین وضعیت مؤلفه «کاهش خطای کاربران سازمان»
گروه ها