همچنین پیشنهاد می شود تحقیقات بیشتری درباره عوامل زمینه ای موثر بر نابرابری با در نظر گرفتن تاثیر متقابل عوامل موثر در این حیطه صورت گیرد.
توسعه پایدار در آموزش نیاز امروز جوامع بشری است که در مطالعات مربوط به آموزش و پرورش نقش کمرنگی دارد لذا توصیه می شود محققان آینده با تمرکز بر این موضوع به غنای این حوزه مطالعاتی بیفزایند.
انجام مطالعات طولی در این رابطه
منابع و ماخذ
-
- منابع فارسی
قرآن کریم
نهجالبلاغه
آتش پور،حمید(۱۳۷۶).نوجوانان و تأثیر همسالان. مجله تربیت، سال سیزدهم، شماره پنجم،صص۵۸-۶۲٫
آتشک، محمد (۱۳۸۸). بررسی تساوی جنسیتی در دسترسی به آموزش (پایه های دوره راهنمایی در مناطق شهری و روستایی استانهای کشور). مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان). ۱۱ (۴۴): صص۱۱۰-۷۳٫
آتشک، محمد(۱۳۹۱) ارزشیابیعدالتجنسیتیدرنظامآموزشیایران. زندرتوسعهوسیاست،دوره۱۰،شماره۴،صص۱۲۷-۱۵۱٫
اسماعیل سرخ، جعفر (۱۳۸۶). نابرابریهای آموزشی و نابرابریهای فضایی در بعد قومی و منطقهای (مطالعه موردی دوره ابتدایی استان آذربایجانغربی در سال تحصیلی ۸۱ ـ ۱۳۸۰). فصلنامه تعلیم و تربیت. سال بیست و سوم. شماره ۳٫
ادراکی، میترا ؛ رامبد، معصومه و عبدلی، روح الله(۱۳۹۰) ارتباط رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره ۳۲٫ صص۱-۱۱٫
آزادمرزآبادی اسفندیار، غلامی محمد. رابطه بین مناطق جغرافیایی، تیپ شخصیتی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و عوامل دموگرافیک با استرس شغلی. مجله علوم رفتاری. ۱۳۹۰; ۵ (۲) :۱۵-۱۶٫
آذر، عادل(۱۳۸۱)تحلیل مسیر و علت یابی در علم مدیریت، مجله مجتمع آموزش عالی قم ، سال چهارم شماره ۱۵، ص ۵۹-۹۶٫
آراسته، حمیدرضا و امیری، الهام (۱۳۹۰). نقش دانشگاهها در آموزش توسعه پایدار. نشریه نشاء علم. سال دوم. شماره دوم. صص۲۹-۳۶٫
آقارفیع،سعیده(۱۳۸۱)بررسیعزتنفسوخودپندارهدردانشآموزاندورهنظریوکاردانش، پایان نامهکارشناسیارشد. چاپنشده. دانشگاهروانشناسی. دانشگاهآزاداسلامیتهرانمرکزی.
آهنجیان، محمدرضا(۱۳۸۶) فرصتهایآموزشیونابرابریهایمنطقهایدرمدارسمناطقمرزیوغیرمرزیاستانخراسانرضویمجلهعلومتربیتیوروانشناسیدانشگاهشهیدچمراناهوازدورهسومسالچهارمشماره ۳ صص ۲۷-۴۴٫
اصغرپور٬ محمدجواد(۱۳۸۷) تصمیم گیری های چندمعیاری٬ انتشارات دانشگاه تهران٬ تهران.
اعظمآزاده، منصوره و رضایی، انیس (۱۳۸۵). نابرابری جنسیتی آموزشی در بخش درودفراهان کرمانشاه. مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان. سال ۸٫ شماره ۲٫ صص ۲۳-۷٫
اکبر زاده،نسرین(۱۳۷۱).بررسی تأثیر شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران در سال ۷۱ بر آرزوهای نوجوانان سال چهارم دبیرستانهای تهران. مجله علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهراء:شماره ۱۳ و۱۴،صص۴۵-۲۹٫
آرون ریمون. (۱۳۶۹) سالهای پایانی قرن، ترجمه اسد الله مبشری، تهران نشر سفیر.
امام خمینی٬ روح الله. صحیفه نور. تهران مرکز نشر آثار امام خمینی(ره).
امینی، محمد تقی و سماواتیان، اکرم(۱۳۸۹) تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات، مطالعه موردی شرکت فراپیوند، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه شماره ۴۷ صص ۶۲-۸۰٫
اونز، رابرت جی و والسکی، توماس سی. والسکی(۱۳۹۲) رفتار سازمانی در آموزش و پرورش ترجمه دکتر محمد حسنی، مریم سامری، حسین محبی و لیلا جودت. انتشارات دانشگاه ارومیه.
بابادیعکاشه، زهرا،سیدمصطفیشریف،عبدالرسولجمشیدیان(۱۳۸۷) تأمینوگسترشبرابریفرصتهاوعدالتآموزشی درآموزشوپرورشاستاناصفهان، فصلنامهعلمیپژوهشیرفاهاجتماعی،سالدهم،شماره ۳۷٫
بازرگان، عباس(۱۳۸۸) ارزشیابی آموزشی ، انتشارات سمت.
باقری،خسرو و نجفی، نفیسه(۱۳۸۷)عدالت در آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام با تأکید برخصوصیسازی مدارس. نشریه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. شماره ۳۸٫ صص ۴۳-۲۱٫
بحرانی،محمود(۱۳۸۴)،مطالعهانگیزشتحصیلیدانشآموزانمتوسطهوعواملهمبستهباآنان. مجلهعلوماجتماعیوانسانیدانشگاهشیراز.شماره ۴۵ صص ۱۰۴-۱۱۴
بختیاری،محمد رضا (۱۳۸۴). چگونه معلم مؤفق باشیم.چاپ اول،انتشارات ادیبان
بشیریه، حسین (۱۳۷۹) تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم، لیبرالیسم و محافظه کاری. تهران: نشر نی، چاپ دوم.
بشیریه، حسین (۱۳۷۹). جامعه شناسی سیاسی. تهران: نشر نیما.
بهرام زاده، حسینعلی(۱۳۸۲) توسعه پایدار، مجله تدبیر، شماره ۱۳۴، ص ۴۲-۳۵٫
بیات، مریم(۱۳۸۹)نقش پیش بینی کننده دلبستگی
به والدین در احساس تنهایی نوجوانان ایرانی، کنگره آسیب شناسی خانواده.
بیگدلی، سکینه و پورعزت، علیاصغر (۱۳۸۸). طراحی مدل منطقی ابعاد تعامل خردهسیستمهای اداری و سیاسی در حکومت حقمدار برمبنای نهج البلاغه امام علی(ع). فرهنگ مدیریت. سال هفتم. شماره ۱۹ .صص ۱۱۸-۸۹٫
پاکنیا، محبوبه (۱۳۸۹). لیبرالیسم و فمینیسم لیبرال ـ رادیکال در سده ۱۹٫ مطالعات اجتماعی ـ روانشناختی زنان. سال ۸٫ شماره ۲٫ صص۱۲۳-۱۰۷٫
پاکگوهر، علیرضا و سیگاری تبریزی٬ رضا(۱۳۸۵) کاربرد درخت تصمیم و شبکههای عصبی در تجزیه و تحلیل حادثه ترافیکی (حوادث رانندگی)، مجموعه مقالات سومین کنفرانس منطقهای مدیریت ترافیک، تهران، ۱۳۸۵٫
پرکی،ویلیام دبلیو:(۱۳۷۸)،خوپنداری و موفقیت تحصیلی.ترجمه سیدمحمد میر کمالی،نشریه یسطرون،تهران.
پور آتشی،مهتاب؛ موحد محمدی،حمید و شعبانعلی فمی، حسین(۱۳۷۸).بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر مؤفقیت تحصیلی دانشجویان.نشریه جهاد، شماره ۲۸۴و۲۸۳،صص۱۳۲-۱۴۳٫
پورپاکی، آذر(۱۳۹۳) بررسی رویکرد های نوین در نظام آموزش و پرورش پویا و موثر، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به نقل از نشریه نگاه وزارت آموزش و پرورش، هفته اول، آذر ماه ١٣٨٧.
پورطاهری، مهدی،مینوپوروردینجات(۱۳۸۸) سنجشنابرابریجنسیتیدربینزنانروستایی:مطالعهموردی استانگیلان، دانشنامهعلوماجتماعی، دوره۱،شماره۲،زمستان۱۳۸۸صص۱۱۵-۱۵۵٫
پورعزت، علیاصغر و الوانی، سیدمهدی (۱۳۸۳). مبانی منطقی طراحی سیستم خطمشیگذاری دولتی برای تحقق عدالت حقمدار( براساس نهجالبلاغه). دانشور رفتار. سال یازدهم. شماره ۵٫ صص ۳۵-۱٫
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
پیشگاهی فرد، زهرا و قدسی، امیر (۱۳۸۹). نظریه های فرهنگی فمینیسم و دلالتهای آن بر جامعه ایران. زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان). دوره ۱٫ شماره ۳٫ صص ۱۳۲-۱۰۹٫
تجاسب، کامیاب (۱۳۹۱). بررسی احساس عدالت و مؤلفه های مؤثر برآن در دانش آموزان دبیرستانهای عمومی شهر تهران. پایان نامه برای دریافت درجه دکتری گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه.