۳- مطالعه و شناسایی سرگرمی های موجود در هتل ها و شناسایی سرگرمی های جدید و مورد علاقه گردشگران.
۴- مطالعه قیمت و کشش قیمتی تقاضای گردشگران چینی از خدمات مختلف هتل.
۵- شناسایی اثر ابزارهای ترفیعی و تخفیفات بر جلب گردشگران چینی.
۶- شناسایی عواملی خارجی(خارج از هتل) که بر ادراک قیمتی گردشگران از هتل تاثیرگزار است.
۷- مطالعه نقش فضای فیزیکی هتل(اندازه اتاق، چیده مان، طراحی و…) بر نگرش گردشگران چینی.
۸- مطالعه مشابه این تحقیق با بخش بندی مناطق مختلف چین بزرگ(سرزمین اصلی چین، ماکائو، هنگ کنگ و تایوان)
۹- شناسایی تفاوت فرهنگی که باعث ایجاد تعارض بین مهمانان چینی و کارکنان ایرانی می شود.
خلاصه فصل
بررسی بازار گردشگر چین موضوعی نسبتا جدیدی در مطالعات گردشگری است، در این میان صنعت هتل داری به عنوان بخشی موثر و تاثیر گذار بر تجربه گردشگری نیازمند توجه است و هتل ها برای جلب رضایت مهمانان خود، لازم است تا روحیات و رفتار مهمانان خود را بشناسند. اگرچه رفتار از فرد به فرد متفاوت است، اما دانش رفتار مصرف کننده کمک خواهد کرد تا بتوان با بخش بندی بازار بسیاری از رفتار های مشترک مورد تحلیل قرار گرفته و خدمات بهتری ارائه کرد. در این فصل براساس تحلیل های آماری به دست آمده در فصل چهار به بحث و تفسیر نتایج پرداخته شده است و نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر با نتایج تحقیقات پیشین مورد مقایسه قرار گرفته است. و در پایان با توجه به نتایج فوق، پیشنهادهایی بر اساس میزان اهمیت در دو حیطه کاربردی و پژوهش های آتی به هتلدران، دست اندرکاران و محققان هتلداری و گردشگری ارائه شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
منابع داخلی
استاندارد کیفیت خدمات گردشگری. (۱۳۸۶). تهران: دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری واستانداردسازی، معاونت گردشگری.
الویت های پژوهشی. (۱۳۹۲). اولویتهای پژوهشی پژوهشکده گردشگری برای انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان دکتری در حال تحصیل در داخل و خارج کشور. بازیابی در ۱۳۹۲، از پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: http://www.rct.ir/Default.aspx?tabid=2980&language=fa-IR
انواری رستمی، ع، ترابی گودرزی، م.، علی محمد لو، م. (۱۳۸۴). بررسی مقایسه ای کیفیت خدمات بانکی از دیدگاه مشتریان و کارکنان. فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژه نامه مدیریت, ۵۵٫
دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی. (۱۳۸۷). چین. تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات.
رحیم پور, ع. (۱۳۹۲). بازار گردشگری چین، آشنایی با مقاصد و علائق گردشگران چینی. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
رمضانی, م. (۱۳۷۸). عوامل موثر بر افزایش سطح وفاداری مشتریان ایرانی هتل های ۵ ستاره تهران. پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد.
رهنورد, ف. ا. (۱۳۸۲). توانمندسازی کارکنان به سوی مشتری مداری، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، تهران. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شماره ۵۹.
روستا، احمد و همکاران. (۱۳۸۳). مدیریت بازاریابی. تهران: انتشارات سمت.چاپ هفتم.
زمانی فراهانی, ه. (۱۳۷۹). ایران صنعت ایرانگردی و جهانگردی. تهران: چاپ اول، انتشارات زهد.
فهرست هتل ها: تهران. (۲۰۱۴, ۵ ۷). بازیابی در ۲۰۱۴، از جامعه هتل داران ایران: http://hoteldaran.com/fa-ir/hotels
فیض, د. ,طاهری, ح., زارعی,ع. (۱۳۹۰). کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت هتلداری(مورد مطالعه: هتل های شهر مشهد). فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال سوم (پاییز و زمستان ۱۳۹۰ )، شماره ۶, ۱۲۳-۱۴۹٫
کاووسی, ع., سقایی, م. (۱۳۸۸). روش های اندازه گیری رضایت مشتری. تهران: نشر آمه.
کریمی, م. (۱۳۸۲). اهمیت بخش اقتصادی بخش خدمات. مجله تعاون، شماره ۱۲۹, ۱۴-۱۶٫
گردشگری, م. (۱۳۹۳). درجهبندی مهمانخانههای کشور. تهران.
منابع خارجی
Albayrak, T., Caber, M. (2015). Prioritisation of the hotel attributes according to their influence on satisfaction: A comparison of two techniques. Tourism Management 46, 43-50.
Andrews, S. (2008). Text book of front office management and operation . New Dehli: Tata McGraw-Hill publishing company.
Associates, Economics Research. (۱۹۹۶). Retrieved from Retired from Survey of San Francisco, Conducted for the San Francisco Convetion and Visitors Bureau by Economics Research: www.sfvisitor.org/memberinfo/html/visitorstats.html
Barskey, J. & Nash, L. (1992). Customer Satisfaction: Applying Consepts to Industry Wide Measures. The Cornell Hotel and Resturant Administration Quarterly, 44(4), 173-183.
Chang, K. C. (1977). Food in Chinese culture: Anthropological and historical perspectives. New Haven: Yale University Press.
Chang, R. C.Y, Kivela, J.& Mak, A. H.N. (2010). FOOD PREFERENCES OF CHINESE TOURISTS. Annals of Tourism Research 37, no. 4, 989-1011.
(۲۰۰۶). China- The Asia and Pacific Intra-Regional Outband Series. Madrid. Spain: World Tourism Organization.
China´s new national tourism strategy set to increase outbound tourism. (۲۰۱۳). Retrieved from World Tourism Organization UNWTO: http://media.unwto.org/press-release/2013-03-25/china-s-new-national-tourism-strategy-set-increase-outbound-tourism
Chu, Raymond K.S. and Tat Choi. (2000). An Importance-performance Analysis of Hotel Selection Factors in the Hong Kong Hotel Industry: a comparison of Business and Leisure Travelers. Journal of Tourism Management, 21, 363-377.
Chu, T.Y. and Chui, R. (2001). Determinants of hotel guests’ satisfaction and repeat patronage in the Hong Kong hotel industry. Hospitality Management 20, 277-297.
Cobangolu, C., Kadir, Corbaci, Patrick J. Moreo, Yuksel, E. (2003). A Comparitive Study of Importance of Hotel Selection Components by Turkish Business Travelers. International Journal of Hospitality and Tourism Administration, 4, 1-22.
Daibi and Dujiang. (2004). Annuel Report of China Outbound, Tourism Development 2004, China-The Asia and the Pacific Intra-Regional Outbound Series, 2006. Retrieved from the World Tourism Organization’s (UNWTO): pub.unwto.org/WebRoot/Store/Shops/…/061204_china_extract.pdf
Dolincar, S., Otter, T. (2003). Which hotel attributes Matter? A review of Previous and a framework for future research in Griffin. T & Harris, R (eds.) proceeding of the 9th Annuel Conference of Asia Pacific Tourism Association(APTA), 176-188.
Eves, A., & Cheng, L. . (2007). Cross-cultural evaluation of factors driving intention to purchase new food products—Beijing, China and South-East England. International Journal of Consumer Studies, 31, 410–۴۱۷٫
Gronroos, C. (1990). Service management and marketing:management the moments of involvement and place attachment. Journal of Business Research, 59, 696-700.
Gu, H., Ryan, C. (2008). Chinese clientele at Chinese hotels—Preferences and satisfaction. International Journal of Hospitality Management 27, 337-345.
Hannan, S. K. (2000). A study on Preferred Hotel Attributes among Business Travellers. CHNE Hospitality Research Conference.
Hansen, P.R. & Jangeresyed, S. (2013). Review of China’s Outbound Travel Market 2013, Perspectives for Scandinavian City Tourism. Wonderful Copenhagen Research and Development, Chinavia Project.
Hayes, B. (1998). Measuring Customer Satisfaction. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press.
HKTB. (۲۰۰۹). Retrieved from Dining in Hong Kong: Retrieved 8 September 2009, from <http://http://www.discoverhongkong.com/eng/dine-drink/index.jsp
How Chinese tourist Choose hotels. (۲۰۱۲, ۷ ۹). Retrieved 5 5, 2014, from Marketing in China: http://marketingtochina.com/effects-outbound-tourists-china-hotel/
Hsieh, A. T., & Chang, J. (2006). Shopping and tourist night markets in Taiwan. Tourism Management, 27(1), 138-145.
Huang, H.-C. (2012). Research on the Influential Factors of Customer Satisfaction for Hotels: The Artificial Neural Network Approach and Logistic Regression Analysis. Proceedings of the 2012 International Conference of MCSA, AISC 191, 441-448.
Kennedy, G., Nantel, G., & Shetty, P. (2004). Globalization of food systems in developing countries: A synthesis of country case studies.
Lam, T., Zhang, H. (1999). Service quality of travel agents: the case of travel agents in Hong Kong. Tourism Management 20, 341–۳۴۹٫
Li, G., Law, R., Vu, H. Q. & Rong J. (2013). Discovering the hotel selection preferences of Hong Kong inbound travelers using the Choquet Integral. Tourism Management 36, 321-330.