دانلود منابع پایان نامه ها | – روش های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق – 5
-
-
- گتزلز و و جکسون[۲۲۵] (۱۹۶۲) طی مطالعات معروف خود که ماهیتا شبیه تحقیق حاضر است اهداف زیر را دنبال و نسبت به بررسی موضوع اقدام کردهاند ۱- مقایسه دو گروه از دانش آموزان که دارای میران هوش متفاوت در عین حال عالی بوده اند به طوری که گروه اول دارای هوش زیاد ولی الزاماً خلاقیت برجسته ای نداشته اند. گروه دوم دارای خلاقیت قابل توجه بوده اما هوششان از گروه اول کمتر بوده است.۲- بررسی ماهیت رفتار دو گروه در مدرسه و نظر معلمان در باره آن ها و معنایی که آنان برای تجربه آموزس خود قائل هستند. ۳- بررسی مفهوم ارزشهایی که بدان معتقدند ، سنخ حرفه ای که آرزومند پرداختن به آن هستند ، اینکه موفقیت در زندگی را در چه می دانند ، سنخ تفنن تخیلشان چیست ؟ ۴- سرانجام محیط خانوادگیشان چگونه است ، والدین دانش آموزان چه نظری در باره شان دارند و چگونه آن ها را تربیت میکنند ؟ در این تحققیق ۲۹۲ پسر و ۲۴۱ دختر در سنین مختلف تحصیلی انتخاب و حدود ۴۰ پرسشنامه در موردشان انجام شد نتایج نشان دادند که اولا ارزیابی معلمان از دانشاموزان باهوش بهتر از ارزیابی دانش آموزان خلاق است ثانیاً سازگاری و همانندسازی با معلم در گروه دوم بیشتر است و…(میناکاری ، ۱۳۶۸، ص ۷۲و ص ۷۳).
-
-
- تورنس[۲۲۶] (۱۹۷۴) طی یک مطالعه تحقیقی تحت عنوان ” تشخیص نقش جنسیت در تفکر خلاق ” نشان داده است که هیچ تفاوت معنی داری بین خلاقیت و جنسیت وجود ندارد.
-
- مک کینون[۲۲۷] ( ۱۹۹۱) طی یک مطالعه تحقیقی در مورد ” بررسی تاثیرعقاید و فشار دیگران بر خلاقیت فرد “به این نتیجه رسید که افراد خلاق خودانگیخته بوده و اصولا تحت تاثیر دیگران نیستند در عین حال آنان از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر بوده و همنوایی با دیگران دارند.
-
- راسکین[۲۲۸] ( ۱۹۹۵) طی تحقیقی در مورد “ویژگیهای شخصیتی مدیران خلاق “به این نتیجه دست یافت که مدیران خلاق بیشتر مستقل عمل میکنند یعنی در عملکرد و قضاوت کمترتحت تاثیر دیگران هستند در عین حال خصوصیاتی چون ابراز وجود ، سلطه جوئی و علاقه به کسب قدرت فردی دارند .
-
- رو و بایارز[۲۲۹] ( ۱۹۹۷) طی تحقیقی در مورد “ارتباط خلاقیت و جو سازمانی” دریافت که جو محیطی بیش از هرچیز بر فرایند بروز خلاقیت افراد تاثیر میگذارد.
-
- ویرپی آسی کانین و ووسی روتاما[۲۳۰] (۱۹۹۸) با بررسی “رابطه عوامل شخصیتی و خلاقیت مدیران “دریافت که مدیران درون گرا زمینه بروز رفتار خلاقانه بیشتری دارند.
-
- پارنز (۱۹۶۳) و دی بنو(۱۹۷۰) و کلینکن(۱۹۸۶ )[۲۳۱] طی تحقیقی درمورد “بررسی وجود خلاقیت در افراد مختلف ” دریافتند که خلاقیت با شدت کم و زیاد به صورت بالقوه در همه انسانها وجود دارد.
-
- تورنس (۱۹۷۳) طی تحقیقی درمورد ” بررسی ارتباط آستانه هوش و خلاقیت ” دریافت که در بهره هوشی کمتراز ۱۲۰ ، خلاقیت نیز محدود است اما پس از آن بعد مستقلی مییابد .
-
- اتکینسون و هلیکارد[۲۳۲] (۱۹۸۳) طی تحقیقاتی درمورد ” عملکرد اختصاصی نیمکره های مغز و ارتباط آن با خلاقیت ” دریافتند که احتمال زیاد وجود دارد که تفکرخلاقانه نتیجه عملکرد نیمکره راست مغز باشد.
-
- واتسون[۲۳۳] ( ۱۹۶۰) و گتزلس و جکسون ( ۱۹۶۲) طی تحقیقی در مورد ” ارتباط شیوه های تربیت خانوادگی و رشد خلاقیت کودکان ” دریافت که رشد خلاقیت در خانواده های آزادگذارنده ، مسامحه کار و خطاپذیر بیشتراست .
-
- چانک[۲۳۴] ( ۲۰۰۰) طی تحقیقی در مورد ” ارتباط محیط با بروز خلاقیت کودکان ” دریافت که وجود محرکهای غنی محیطی ، عضویت در گروههای کوچک و برنامه های آموزشی انعطاف پذیر به رشد خلاقیت کودکان کمک می کند.
-
- لیندبلد[۲۳۵]( ۱۹۷۶) طی تحقیقی در مورد ” ارتباط نحوه تعامل والدین و رشد خلاقیت کودکان ” دریافت که تعامل مناسب و سازنده تا حد زیادی با رشد قوه خلاقانه کودکان ارتباط دارد.
-
- هارتلی[۲۳۶] ( ۱۹۸۸) طی تحقیقی در مورد ” ارتباط رشد خلاقیت کودکان با نحوه آموزش ” دریافت که درصورت وجود فضای آزاد آموزشی و پذیرش فرض وجود پاسخهای متفاوت به جای پاسخ واحد ، خلاقیت و خودگردانی دانش آموزان افزایش پیدا میکند.
-
- اسمایل[۲۳۷] ( ۲۰۰۵ ) طی تحقیقی در مورد ” نقش فاکتورهای یادگیری سازمانی و جو خلاق بر روی نوآوری سازمانی در کوالالامپور ” به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین فرهنگ یادگیری سازمانی و جو خلاق با نوآوری وجود دارد .
-
- هارا و استرنبرگ[۲۳۸] ( ۲۰۰۱) طی تحقیقی در مورد ” بررسی سبک های تفکر افراد خلاق ” به این نتیجه رسیدند که افرادی که ترجیح میدادند بر مبنای تفکرات خاص خود عمل کنند( یعنی کسانی که دارای سبک تفکر قانون گرا بودند ) عملکرد خلاقه بهتری نشان دادند ، در حالی که افرادی که به تحلیل و ارزیابی تفکرات گرایش داشتند ( یعنی کسانی که دارای سبک تفکری قضاوت گرا بودند وقتی هیچ گونه آموزش ویژه ای ندیده بودند عملکرد خلاقانه ضعیفتری نشان دادند .
- لوکسا ، لوکسوا ، کورکورا[۲۳۹] ( ۲۰۰۰) طی تحقیقی در مورد ” عوامل مؤثر روانی – اجتماعی بر عملکرد خلاقانه ” به بررسی اثرات انتظار ارزیابی و شرائط کاری بر ویژگیها و فعالیتهای خلاق دانشجویان دانشگاه پرداخته و به این نتیجه رسیدند که انتظار ارزیابی برهمه متغییرها و عوامل تشکیل دهنده خلاقیت تاثیر میگذارد.
فصل سوم: روش تحقیق و جمع آوری اطلاعات
– مقدمه
– روش تحقیق (روش اجرای تحقیق )
– روش های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق
– جامعه آماری تحقیق
-
- – Divergent thinking ↑
-
- – Albert Einstein ↑
-
- – Scheafer ↑
-
- – Hypothesis ↑
-
- -Creativity ↑
-
- – Fluency ↑
-
- – Eleboration ↑
-
- – Originality ↑
-
- – Flexibility ↑
-
- – Attitude ↑
-
- -Parental style ↑
-
- – Dominating ↑
-
- – Possessive ↑
-
- – Ignoring ↑
-
- – Dominating ↑
-
- – Possessive ↑
-
- – Ignoring ↑
-
- – Exceptional talents ↑
-
- – Brights ↑
-
- – Kim Woo Chong ↑
-
- – Feedback ↑
-
- – Reform ↑
-
- – Webster ↑
-
- – Sillamy ↑
-
- – Gestalt ↑
-
- – Evertt Shostrom ↑
-
- – Man ‘the manipulator ↑
-
- – Creativity ↑
-
- – Stephen Robbins ↑
-
- – Steine ‘ Parnes & Harding ↑
-
- – Mednick ↑
-
- – Fox ↑
-
- – Hulark ↑
-
- – Fluency ↑
-
- – Originality ↑
-
- – Flexibility ↑
-
- – Elaboration ↑